Followers

Ulangtahun Syuhada' MEMALI kali 24




Salam mahabbah para pengunjung sekalian

1. Biarpun 24 tahun telah berlalu , tragedi Memali yang menyaksikan kekejaman pemimpin kerajaan UMNO dan BN masih segar dalam ingatan ummat Islam khasnya keluarga syuhada' Memali .

2. Perginya asy Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan rakan - rakan adalah kehilangan besar buat perjuangan Islam di Malaysia amnya dan Kedah khasnya .

3. Malangnya ada pihak yang cuba untuk mempalit persepsi negatif kononnya perjuangan syuhada' Memali adalah pelampau agama dan lebih jahat apabila syuhada' dikaitkan sebagai ajaran sesat sebagaimana yang dilaporkan oleh akhbar Kosmo tempohari .

4. Penulis menasihatkan agar orang awam jangan termakan dengan usaha dakyah pihak-pihak tertentu. Lebih malang lagi sokongan dan dokongan yang diberikan akan mengakibatkan kecelakaan pada kehidupan kali kedua nanti. Yakinilah firman Allah SWT yang bermaksud :-

"janganlah kamu cenderong kepada orang-orang yang zalim, nescaya kamu akan disentuh oleh api neraka..."

5. Namun penulis tetap yakin , firman Allah SWT di dalam surah ali Imran ayat : 169 :

dan janganlah engkau menyangka orang yang mati terbunuh di jalan Allah swt itu mati , akan tetapi mereka hidup dan di sisi Allah swt mereka senantiasa mendapat rezeki .

Biarpun 24 tahun telah berlalu , perjuangan mereka masih hidup di hati-hati ummat Islam . Al Faatihah buat semua para syuhada' Memali .

0 comments: